Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Film

Księżna i potwór

Recenzja filmu: „Diana. The Princess”, reż. Ed Perkins

„Diana. The Princess”, reż. Ed Perkins „Diana. The Princess”, reż. Ed Perkins M2 Films
Dla zasady, czyli przypomnienia, jak to wszystko wyglądało z zewnątrz, powinno się uważnie przestudiować ten wybitny dokument.

Kolejny film portretujący Dianę Spencer, wybrankę księcia Walii (obecnie króla Karola III). W odróżnieniu od innych produkcji na ten temat (choćby serialu „The Crown”) w całości opiera się na materiałach zarejestrowanych przez media. W tym przez paparazzich, przed wścibskością których Diana uciekała, kiedy zginęła w Paryżu ze swoim nowym partnerem. Już sam ten fakt, czyli wybór materiału, na który nie było zgody samej zainteresowanej, stawia ten film w rzędzie dwuznacznych moralnie. Twórcy mają tego pełną świadomość, czyniąc – oprócz nieudanej relacji małżeńskiej – głównym wątkiem filmu właśnie rolę mediów w kształtowaniu publicznego wizerunku rodziny królewskiej.

Diana. The Princess (The Princess), reż. Ed Perkins, prod. Wielka Brytania, 106 min

Polityka 41.2022 (3384) z dnia 04.10.2022; Afisz. Premiery; s. 78
Oryginalny tytuł tekstu: "Księżna i potwór"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?