Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Film

Ukryte pragnienia

Recenzja filmu: „Bezmiar”, reż. Emanuele Crialese

„Bezmiar”, reż. Emanuele Crialese „Bezmiar”, reż. Emanuele Crialese Best Film
Crialese nie ukrywa, że Andrea to postać, w której odbijają się jego młodzieńcze doświadczenia i rozterki.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że oglądamy barwny obrazek z przeszłości: słoneczny Rzym lat 70., zwiewne sukienki, matka z trójką dzieci tańcząca wokół stołu w rytm popowych przebojów. Jednak film Emanuele Crialesego nie wpada w pułapkę nostalgii. Przeciwnie: pozorna beztroska ledwo zasłania opowieść o cierpieniu i niespełnieniu, a świat, w którym żyją jego bohaterki, wkrótce ulegnie gruntownej zmianie – i to nie tylko dlatego, że zza okien apartamentu dobiegają nieustannie odgłosy wielkiej budowy, zagarniającej zdziczałe podmiejskie łąki. Clara (Penélope Cruz) jest nieszczęśliwa w małżeństwie, spętana przez patriarchalne reguły, a jednocześnie stara się zapomnieć o zdradach i obojętności męża, skupia się na wychowywaniu trójki dzieci.

Bezmiar (L’immensita), reż. Emanuele Crialese, prod. Włochy, 97 min

Polityka 16.2023 (3410) z dnia 11.04.2023; Afisz. Premiery; s. 70
Oryginalny tytuł tekstu: "Ukryte pragnienia"
Reklama