Amerykański reżyser Todd Haynes („Daleko od nieba”, „Carol”) lubi obserwować pod szkłem powiększającym idealną harmonię mieszczańskiej rodziny po to, by krok po kroku odsłaniać ledwo widoczne pęknięcia i rysy na jej powierzchni. Ponieważ bardzo go frapuje ten zakłamany obraz udający bajkę o dobrym związku, wiernej żonie, troskliwym mężu, bezstresowym macierzyństwie, cudownych dzieciach, amerykańskim dobrobycie itd., w każdym kolejnym filmie demaskuje nieco inny aspekt tej gry, doszukując się coraz to dziwniejszych plam na tym wizerunku. W „Obsesji” jest to pedofilia. Bohaterka dramatu, 36-letnia przykładna mężatka i wzorowa matka (Julianne Moore), uwodzi 13-letniego chłopca. A następnie, po odbyciu kary, wychodzi za niego za mąż, rodzi mu trójkę dzieci i przez dwie dekady wszyscy razem tkają idylliczną sieć leniwie toczącego się prowincjonalnego szczęścia.
Obsesja (May December), reż. Todd Haynes, prod. USA, 113 min