Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Film

Wokół fortepianu

Recenzja filmu: „Pianoforte”, reż. Jakub Piątek

„Pianoforte”, reż. Jakub Piątek „Pianoforte”, reż. Jakub Piątek Darek Golik
Wbrew pozorom nie jest to film o muzyce, ale o marzeniach i motywacjach, o ciężkiej pracy, o ogromie emocji związanych z rywalizacją.

Wbrew pozorom nie jest to film o muzyce, ale o marzeniach i motywacjach, o ciężkiej pracy, o ogromie emocji związanych z rywalizacją. Reżyser wybrał sześcioro młodych pianistów, uczestników 18. Konkursu Chopinowskiego (2021 r.), na podstawie ich autoprezentacji, by im towarzyszyć przed i w trakcie zmagań. Z perspektywy można powiedzieć, że wybór był trafiony: dwie osoby z tego składu otrzymały laury (Alexander Gadjiev otrzymał II nagrodę ex aequo, a Leonora Armellini – V nagrodę), dwie dalsze – wyróżnienie (Eva Gevorgyan i Hao Rao), jedna odpadła przed finałem (Michelle Candotti), a jeden – Marcin Wieczorek – zrezygnował po przejściu do II etapu z powodów zdrowotnych, choć w pierwszym wypadł obiecująco. Obie Włoszki przystępowały do konkursu po raz drugi: Candotti po 6 latach, Armellini – po 11. Cała szóstka dała się na konkursie zauważyć i zapamiętać, a im bardziej są różnorodni, tym porównanie jest ciekawsze.

Pianoforte, reż. Jakub Piątek, prod. Polska, 89 min

Polityka 8.2024 (3452) z dnia 13.02.2024; Afisz. Premiery; s. 68
Oryginalny tytuł tekstu: "Wokół fortepianu"
Reklama