Muzyka

Dziewczyny z czadem i wykopem

Recenzja płyty: Andy, "11 piosenek"

materiały prasowe
Mieszanka melodyjnego hałasu i literackiej wrażliwości robi wrażenie niebywałe

Żeńska kapela rockowa to u nas wciąż osobliwość. I tak traktuje się krakowski kwartet Andy. Typowe instrumentarium (dwie gitary, bas, perkusja), ostry wokal plus energia, która najlepiej objawia się na koncertach. Ania Dziewit, Joasia Hedemann, Kasia Krawczyk i Bożena Pająk koncertują już od 2001 r. W Polsce i nie tylko. Wzbudzają słuszny aplauz od początku, ale debiutancka płyta ukazała się dopiero teraz.

Dobrze nagrane i z talentem wymyślone piosenki są tu podane delikatniej niż na występach na żywo, a szkoda, bo na koncertach dziewczyny potrafią być eksplozją nie tylko białogłowskiej urody, ale i rockowego czadu. Mieszanka melodyjnego hałasu i literackiej wrażliwości robi wrażenie niebywałe, jak Clash pożeniony z Broniewskim. I, na szczęście, płyta to oddaje. Andy nie musi zazdrościć niczego anglosaskim koleżankom. No, może poza honorariami.

Andy, 11 piosenek, Universal

Polityka 50.2009 (2735) z dnia 12.12.2009; Kultura; s. 51
Oryginalny tytuł tekstu: "Dziewczyny z czadem i wykopem"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Śledztwo „Polityki”. Białoruska opozycjonistka nagle zniknęła. Badamy kolejne tropy

Anżelika Mielnikawa, ważna białoruska opozycjonistka, obywatelka Polski, zaginęła. W lutym poleciała do Londynu. Tam ślad się urwał. Udało nam się ustalić, co stało się dalej.

Paweł Reszka, Timur Olevsky, Evgenia Tamarchenko
06.05.2025
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną