Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Dwa krańce Kapeli

Recenzja płyty: IncarNations, "Radio Retro"

materiały prasowe
Seria piosenek w klimacie retro.

Komplikuje się sieć Kapeli Ze Wsi Warszawa. To już nie jeden zespół, ale cała scena. Podczas gdy wokalistki Magda Sobczak i Sylwia Świątkowska pracowały nad kolejną płytą tanecznego Village Kollektiv, Maja Kleszcz i Wojciech Krzak napisali i wyprodukowali serię piosenek w klimacie retro jako IncarNations. Muzycznie oddalili się od siebie krańcowo.

Village Kollektiv stara się nadać polskiemu i bałkańskiemu (są tu rumuńskie i bułgarskie teksty) folklorowi mistyczną aurę. Wpuszcza do niego elementy New Age’u, trochę techno, szczyptę dubu. Gęstwina wpływów VK kontrastuje z prostym pomysłem na IncarNations. To piosenki, które najszybciej przemówią do fanów Raz, Dwa, Trzy albo bluesa – z tym ostatnim kojarzą się za sprawą tekstów Bogdana Loebla, piszącego kiedyś dla Breakoutu i Dżemu. Ściągnięcie go na tę płytę było odświeżającym pomysłem.

IncarNations, Radio Retro, Kayax Village Kollektiv, Subvillage Sound, Open Sources

Polityka 46.2010 (2782) z dnia 13.11.2010; Kultura; s. 81
Oryginalny tytuł tekstu: "Dwa krańce Kapeli"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Rynek

Kim pan jest, panie W.? Skąd się wziął i na czym dorobił cichy bohater afery taśmowej

Cała Polska usłyszała o zeznaniach Marcina W. Najpierw, że Marek Falenta sprzedał Rosjanom słynne „taśmy prawdy”; potem, że Michał Tusk przyjął 600 tys. euro łapówki. Ale równie ciekawe jak zeznania są biznesy Marcina W. I jego związki z CBA.

Marek Czarkowski
05.12.2022
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną