Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Hip-hop pop

Recenzja płyty: Speech Debelle, Freedom of Speech

materiały prasowe
Rozbrajające melodyjne refreny na tle tanecznego rytmu i prostych fortepianowych akordów.

Młoda londyńska raperka Speech Debelle prestiżową nagrodę Mercury Music Prize odbierała kilka lat po epizodzie ucieczek z domu i życia w schroniskach dla bezdomnych. Taka młodzieńcza huśtawka emocji daje artystyczny efekt dopiero w połączeniu z dużym talentem, ale tego Angielce nie brakuje – o czym przekonała już trzy lata temu debiutancką płytą „Speech Therapy”. Nowa, „Freedom of Speech”, w podobny sposób łączy hip-hop, elementy muzyki tanecznej i bardziej klasycznego podejścia do piosenki. Symboliczne jest to, że gdy Mike Skinner ogłosił koniec swojego projektu The Streets – wytyczającego nowe ścieżki w tej właśnie dziedzinie – publiczność zyskała nową gwiazdę. Liryczne momenty u Speech Debelle („Shawshank”) wywołują takie samo wrażenie jak ballady Skinnera. Rozbrajające melodyjne refreny na tle tanecznego rytmu i prostych fortepianowych akordów mają w sobie podobnie pozytywną siłę unoszenia, a dorównujący najlepszym momentom The Streets finał w utworze „Sun Dog” to rewelacja. Tradycja w narodzie nie ginie. Przynajmniej w tym angielskim.

Speech Debelle, Freedom of Speech, Big Dada

Polityka 07.2012 (2846) z dnia 15.02.2012; Afisz. Premiery; s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Hip-hop pop"
Reklama

Czytaj także

Fotoreportaże

Jaki sens szycia? Mamy w Polsce mistrzów, uczniów brak

Krawiectwo miarowe odradza się powoli, bo i powoli rośnie społeczna chęć podkreślenia ubiorem statusu, aspiracji oraz zwykłej satysfakcji z własnego wyglądu. Coraz mniejsze grono mistrzów ma pełne ręce roboty, a następców nie widać.

Marcin Piątek
05.02.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną