Recenzja płyty: Kawalerowie Błotni, Zespół Międzynarodowej Szkoły Muzyki Tradycyjnej, "Sceny z bezkresu"

Bezkresne pieśni
Niezwykłe nastroje niesione przez tę muzykę będą podobać się wielbicielom eksperymentów Jana Garbarka z Hilliard Ensemble.
materiały prasowe

Ten eksperyment po raz pierwszy miał miejsce podczas Warszawskiej Jesieni w 2006 r. Ludowe pieśni z regionu lubelskiego, kurpiowskiego i mazowieckiego, śpiewane białym głosem przez dziewczyny z Zespołu Międzynarodowej Szkoły Muzyki Tradycyjnej, zostały zestawione z tzw. muzyką intuicyjną z kręgów warszawskojesiennych w wykonaniu zespołu improwizujących kompozytorów Kawalerowie Błotni (Krzysztof Knittel, Jerzy Kornowicz, Ryszard Latecki, Mieczysław Litwiński, Tadeusz Sudnik, Tadeusz Wielecki). Z różnymi modyfikacjami „Sceny z bezkresu” były potem jeszcze pokazywane. Cztery lata temu zostały nagrane i właśnie to nagranie otrzymujemy. Niezwykłe nastroje niesione przez tę muzykę będą podobać się wielbicielom eksperymentów Jana Garbarka z Hilliard Ensemble, ale ten zestaw jest czystszy i głębszy – choć są tu i fragmenty wcześniejszych utworów wymienionych kompozytorów (Wieleckiego, Kornowicza i Litwińskiego), to ogólnie ta warstwa jest pomyślana jako kontrapunkt dla tych pieśni.

Kawalerowie Błotni, Zespół Międzynarodowej Szkoły Muzyki Tradycyjnej, Sceny z bezkresu, Ośrodek Międzynarodowych Inicjatyw Twórczych Rozdroża

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną