Recenzja płyty: West-Eastern Divan Orchestra, "Beethoven For All"

Beethoven dla mas
Płyta zadowoli raczej miłośników XX-wiecznej, przyciężkiej koncepcji wykonywania Beethovena, których wciąż jest niemało.
materiały prasowe

Szczególny stosunek Daniela Barenboima do twórczości Beethovena zaowocował cyklem płyt wydawanym przez Deccę. Najważniejszy jest tu album ze wszystkimi symfoniami w wykonaniu West-Eastern Divan Orchestra, złożonej z młodzieży muzycznej Izraela i Palestyny. Zespół planuje wielką podróż po świecie z muzyką Beethovena, podobnie jak inni uczestnicy projektu: prowadzona przez Barenboima od fortepianu Staatskapelle Berlin we wszystkich koncertach fortepianowych oraz sam Barenboim, wykonujący sonaty fortepianowe. Te dwa ostatnie albumy ukażą się na jesieni, a na razie mamy symfonie oraz dwupłytowy album „the best of” z wyborem ze wszystkich trzech cykli. Na jego podstawie domyślamy się, że dalsze części będą mniej ciekawe – Barenboim, prowadząc bogate życie dyrygenckie, nie ma zbyt wiele czasu na ćwiczenie na fortepianie i to niestety czasem słychać. Projekt zaś z West-Eastern Divan Orchestra ma bezsprzeczną wartość ideową, co zaś do muzycznej, zadowoli raczej miłośników XX-wiecznej, przyciężkiej koncepcji wykonywania Beethovena, których wciąż jest niemało.

West-Eastern Divan Orchestra, Staatskapelle Berlin, Daniel Barenboim, Beethoven For All, Decca

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną