Muzyka

Dyskursy i rytmy

Recenzja płyty: Magdalena Bojanowicz, Maciej Frąckiewicz, "Satin"

materiały prasowe
Znakomita płyta debiutancka duetu, który otrzymał nominację do tegorocznych Paszportów POLITYKI.

Znakomita płyta debiutancka duetu, który otrzymał nominację do tegorocznych Paszportów POLITYKI. Co więcej, jeden z utworów na tej płycie, „Hypopnea” na akordeon solo, jest autorstwa kolejnego nominowanego, Wojciecha Blecharza. Wiolonczelistka z akordeonistą, grający razem już od pięciu lat, budują swój repertuar z konsekwencją: otrzymane stypendium Młoda Polska przeznaczyli m.in. na zamówienie nowych utworów na ten niezbyt typowy zestaw instrumentów u młodych polskich kompozytorów: Aleksandra Nowaka (utwór tytułowy płyty), Rafała Janiaka („After Hours of Muteness”), Dariusza Przybylskiego („Discours”) i Mikołaja Majkusiaka („Rhythms of Doubt”). Do kompletu dobrali parę dzieł gotowych: „Preludium, Postludium i Psalm” wybitnej kompozytorki średniego pokolenia Hanny Kulenty oraz solowe Divertimento na wiolonczelę Krzysztofa Pendereckiego. Płyta wykonana z dbałością o każde brzmienie, osobne i wspólne. Młodzi artyści udowadniają, że wiolonczela i akordeon nadspodziewanie świetnie do siebie pasują.

 

Magdalena Bojanowicz, Maciej Frąckiewicz, Satin, Sarton Records

Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Ja My Oni

Syn, który nie rozstał się ze swoją matką – częsta przyczyna małżeńskich kryzysów

Prof. Bogdan de Barbaro o relacjach z teściowymi i teściami, babciami i dziadkami.

Agnieszka Krzemińska
17.04.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną