Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Chopin na instrumencie z epoki Chopina

Recenzja płyty: Yulianna Avdeeva, Orchestra of the 18th Century, dyr. Frans Brüggen, "Chopin Piano Concertos 1 & 2"

materiały prasowe
Nietypowy to debiut fonograficzny dla zwyciężczyni konkursu chopinowskiego: pierwszy raz się zdarza, żeby osoba taka nagrała co prawda dzieła patrona konkursowego, ale na instrumencie z epoki.

Namówiona przez szefa fonografii NIFC i festiwalu Chopin i Jego Europa, wykonała oba koncerty Chopina na instrumencie Erarda, zbudowanym w 1849 r., czyli roku śmierci kompozytora. Odbiega od stereotypu również, że debiut zdobywczyni I miejsca nie odbywa się tradycyjnie w firmie Deutsche Grammophon, ponieważ po tej edycji konkursu DG zignorowała werdykt i podpisała kontrakt z faworytem podsuniętym jej wcześniej. Avdeeva zaczęła więc od współpracy z fonografią NIFC i jest to dla niej na pewno nietypowy przystanek w karierze (po recitalach, których mieliśmy możność słuchać w ostatnich latach, można było zauważyć, że bardziej odpowiada jej temperamentowi muzyka np. Prokofiewa), ale też rozwijający.

Koncerty gra z ogromną precyzją, a zarazem umiarem, i bardzo stylowo jak na pianistkę, która nie miała wcześniej częstego kontaktu z instrumentem z epoki Chopina. Bardziej pewna siebie jest w Koncercie e-moll, który wykonywała również na konkursie. A w którą stronę jej dalsze życie muzyczne się potoczy, po wysłuchaniu tej płyty trudno zgadnąć.

 

Yulianna Avdeeva, Orchestra of the 18th Century, dyr. Frans Brüggen, Chopin Piano Concertos 1 & 2, NIFC 2012

Polityka 10.2013 (2898) z dnia 05.03.2013; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Chopin na instrumencie z epoki Chopina"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Czy człowiek mordujący psa zasługuje na karę śmierci? Daniela zabili, ciało zostawili w lesie

Justyna długo nie przyznawała się do winy. W swoim świecie sama była sądem, we własnym przekonaniu wymierzyła sprawiedliwą sprawiedliwość – życie za życie.

Marcin Kołodziejczyk
13.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną