Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Pocztówka z przeszłości

Recenzja płyty: Shamboo+Muniek, „Tata”

materiały prasowe
Słuchając płyty, nie nastawiajmy się na artystyczne objawienia i spróbujmy docenić rekonstrukcję dawnych klimatów, w których od wirtuozerii ważniejszy był czad i wykop.

Częstochowska kapela Shamboo pojawiła się niemal na początku polskiego boomu rockowego w stanie wojennym. Na basie grał wtedy Muniek Staszczyk, który wkrótce założył T.Love Alternative. Potem były koncerty, także na festiwalu jarocińskim, zawieszenie działalności w 1987 r. i niespodziewana reaktywacja 22 lata później. Teraz mamy płytę, a w składzie zespołu eksbasistę T.Love Jacka Śliwczyńskiego (świetnego skądinąd muzyka) i Muńka na gościnnym wokalu w dwóch kawałkach. Muzyka nader wyraźnie podszyta starymi Ramonesami i trochę też Toten Hosen. Stara miłość do protopunka ciągle się, jak widzimy, trzyma mocno kumpli Muńka, a i jemu się to najwyraźniej podoba. Maciej Maślikowski, lider, wokalista i gitarzysta Shamboo, mówi, że ta płyta to „pocztówka z przeszłości”. Zaiste, słuchając jej, nie nastawiajmy się na artystyczne objawienia i spróbujmy docenić rekonstrukcję dawnych klimatów, w których od wirtuozerii ważniejszy był czad i wykop.

 

Shamboo+Muniek, Tata, SP Records

Polityka 45.2013 (2932) z dnia 05.11.2013; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Pocztówka z przeszłości"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną