Muzyka

Obróbka skrawaniem

Recenzja płyty: Eugeniusz Rudnik, „ERdada”

materiały prasowe
Z tych nie do końca abstrakcyjnych dźwięków powstają abstrakcyjne krajobrazy.

Obecnie jestem (...) Głównym Celebransem Epitafium dla Taśmy Magnetofonowej” – mówi o sobie kompozytor i legendarny realizator dźwięku w równie legendarnym Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia, które już dziś nie istnieje, ale wciąż na płytach przypominany jest jego dorobek. 82-letni dziś Eugeniusz Rudnik tworzy życie po życiu tej szczególnej placówki: w studiu Bolesława Błaszczyka, wiolonczelisty, muzykologa i członka Grupy MoCarta, pracuje wciąż, jak za dawnych lat, na sprzęcie „z demobilu”, tnąc i sklejając skrawki taśmy, tworząc kolaże, które można nazwać neodadaistycznymi. (...)

 

Eugeniusz Rudnik, ERdada, Requiem Records/Narodowe Centrum Kultury 2014

Polityka 16.2014 (2954) z dnia 15.04.2014; Afisz. Premiery; s. 97
Oryginalny tytuł tekstu: "Obróbka skrawaniem"
Reklama