Chopin zwyciężczyni
Recenzja płyty: Yulianna Avdeeva, „Chopin, Schubert, Prokofiev”
Chociaż to Yulianna Avdeeva wygrała ostatni Konkurs Chopinowski, firma Deutsche Grammophon, tradycyjnie podpisująca kontrakty ze zwycięzcami, dokonała innych, nie zawsze szczęśliwych wyborów. Avdeeva na swój debiut (poza płytami NIFC, m.in. z koncertami Chopina na fortepianie historycznym z Orkiestrą XVIII Wieku) czekała dłużej. Dwupłytowy album wydała właśnie firma Mirare, której właścicielem jest René Martin, twórca i szef znanych nam Szalonych Dni Muzyki, firmujący także swym nazwiskiem tak cenione festiwale pianistyczne, jak La Roque d’Anthéron czy Fętes Musicales en Touraine. Artystka wylądowała więc chyba w dobrych rękach. Dla nas szczególnie interesująca będzie nietuzinkowa interpretacja cyklu Preludiów op. 28 Chopina, która zapadła nam w pamięć podczas występu pianistki na ostatnim festiwalu Chopin i Jego Europa. Druga z płyt zawiera Drei Klavierstücke D 946 Schuberta (solidne, ale może niekoniecznie olśniewające) oraz drapieżną, czającą się VII Sonatę Prokofiewa – to muzyka w jej typie. Avdeeva jest artystką wrażliwą i inteligentną, coraz bardziej wszechstronną, rozwija się fantastycznie.
Yulianna Avdeeva, Chopin, Schubert, Prokofiev, Mirare