Osoby czytające wydania polityki

„Polityka” - prezent, który cieszy cały rok.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Tenor à la française

Recenzja płyty: Piotr Beczała, „The French Collection”

materiały prasowe
Druga płyta nagrana przez naszego wybitnego tenora dla Deutsche Grammophon poświęcona jest operze francuskiej, która jest jedną ze specjalności tego artysty.

Piotr Beczała jest tenorem lirycznym, a we francuskich operach jest wiele ról odpowiadających temu typowi głosu. Miał zresztą w tej dziedzinie wielkiego polskiego poprzednika – Jana Reszke, dla którego pisał m.in. właśnie Massenet. Przed nagraniem solista przeprowadził kwerendę w archiwach w celu pozyskania jak najciekawszego repertuaru i wzorów jego wykonywania. Ostatecznie na płycie znajdują się zarówno arie, które śpiewał wielokrotnie, jak i takie, których na co dzień nie wykonuje, jak np. z „Białej damy” François Boieldieu czy z „Dom Sébastien” Gaetano Donizettiego – bo znajdują się tu nie tylko dzieła twórców francuskich, ale i włoskich, którzy pisali opery dla Paryża (po francusku). Nie brak też takich przebojów, jak arie z „Fausta” Gounoda i „Carmen” Bizeta. Pięknie i stylowo prowadzącemu głos Beczale towarzyszy oczywiście orkiestra francuska (Opery w Lyonie) pod batutą Alaina Altinoglu, a w duecie z „Manon” Masseneta pojawia się gościnnie niemiecka gwiazda Diana Damrau.

Piotr Beczała, The French Collection, Deutsche Grammophon

Polityka 10.2015 (2999) z dnia 03.03.2015; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Tenor à la française"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Kultura

Mark Rothko w Paryżu. Mglisty twórca, który wykonał w swoim życiu kilka wolt

Przebojem ostatnich miesięcy jest ekspozycja Marka Rothki w paryskiej Fundacji Louis Vuitton, która spełnia przedśmiertne życzenie słynnego malarza.

Piotr Sarzyński
12.03.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną