Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Muzyka

Rachmaniana Trifonova

Recenzja płyty: Daniil Trifonov, The Philadelphia Orchestra, Yannick Nézet-Séguin, „Rachmaninov Variations”

materiały prasowe
Całość zagrana z błyskotliwością, wirtuozerią, ale też wrażliwością i głębią, której u Rachmaninowa także nie brakuje.

Nie doceniono młodego Rosjanina na poprzednim konkursie chopinowskim, dając mu zaledwie III miejsce. Nie doceniło go również z początku Deutsche Grammophon, którego innym jeszcze grzechem było całkowite, wbrew zwyczajom, zignorowanie zwyciężczyni Yulianny Avdeevej. Dopiero gdy brawurowo, w niewielkim odstępie czasu, Daniil Trifonov wygrał Konkurs im. Artura Rubinsteina w Tel Awiwie oraz Konkurs im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, firma podpisała z nim kontrakt, wydając jako pierwszą rejestrację recitalu w Carnegie Hall sprzed dwóch lat. Najnowsza płyta jest pierwszą stworzoną w pełni dla DG. Najważniejszym punktem programu jest tu „Rapsodia na temat Paganiniego”, która ma formę wariacji, podobnie jak jej temat – słynny 24. Kaprys.

Daniil Trifonov, The Philadelphia Orchestra, Yannick Nézet-Séguin, Rachmaninov Variations, Deutsche Grammophon 2015

Polityka 40.2015 (3029) z dnia 29.09.2015; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Rachmaniana Trifonova"
Reklama