Recenzja płyty: Krzysztof Herdzin, Academy of St Martin in the Fields, „Suite on Polish Themes”

Lekko, łatwo i z klasą
Płyty słucha się miło, po raz kolejny doceniając warsztat kompozytora. A brytyjska orkiestra to klasa sama w sobie.
materiały prasowe

Znany przede wszystkim jako jazzman, znakomity pianista, dyrygent, kompozytor i wybitny aranżer, także muzyki filmowej (to jego sprawnej ręce Jan A.P. Kaczmarek zawdzięcza Oscara), Krzysztof Herdzin czasem robi wypady w strony bardziej klasyczne. Taką próbą jest jego najnowsza płyta, wydana przez prestiżową Deccę, nagrana we współpracy z legendarną orkiestrą smyczkową założoną przez Neville’a Marrinera. Można powiedzieć, że jest to na swój sposób podróż niemal o wiek w przeszłość: jeszcze w latach 20. ubiegłego wieku tę stylistykę – neoklasyczną, o wyrafinowanych harmoniach, a przy tym z wykorzystaniem polskich motywów – stosował w swoich utworach Aleksander Tansman, czym zachwycił się ówczesny Paryż. U Tansmana jednak rzadko się zdarzają dokładne cytaty. Herdzin cytuje najpopularniejsze melodie jak „Krakowiaczek ci ja” czy „W murowanej piwnicy”, a także motywy z Chopina, Moniuszki czy Wojciecha Kilara (poloneza z „Pana Tadeusza”). Poza więc pewną wtórnością płyty słucha się miło, po raz kolejny doceniając warsztat kompozytora. A brytyjska orkiestra to klasa sama w sobie.

Krzysztof Herdzin, Academy of St Martin in the Fields, Suite on Polish Themes, Decca

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną