Muzyka

U progu awangardy

Recenzja płyty: Adam Kośmieja, „Serocki. Complete works for Solo Piano”

materiały prasowe
Muzyka Serockiego znalazła w młodym pianiście wybitnego interpretatora.

Mało kto pamięta, że Kazimierz Serocki (1922–81) był jednym z czołowych twórców tzw. polskiej szkoły kompozytorskiej lat 60. i 70. Kojarzony był przede wszystkim ze stylistyką sonoryzmu; jego utwory, niezwykle dynamiczne i logicznie skonstruowane, były na Warszawskich Jesieniach przyjmowane z entuzjazmem i zawsze bisowane. Choć w młodości był również pianistą (później poświęcił się już wyłącznie pracy kompozytorskiej), większość jego utworów fortepianowych pochodzi sprzed owego dojrzałego okresu, z wyjątkiem rewelacyjnej „Pianophonie” na fortepian, elektronikę i orkiestrę.

Adam Kośmieja, Serocki. Complete works for Solo Piano, DUX

Polityka 25.2016 (3064) z dnia 14.06.2016; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "U progu awangardy"
Reklama