U progu awangardy
Recenzja płyty: Adam Kośmieja, „Serocki. Complete works for Solo Piano”
14 czerwca 2016
Muzyka Serockiego znalazła w młodym pianiście wybitnego interpretatora.
Mało kto pamięta, że Kazimierz Serocki (1922–81) był jednym z czołowych twórców tzw. polskiej szkoły kompozytorskiej lat 60. i 70. Kojarzony był przede wszystkim ze stylistyką sonoryzmu; jego utwory, niezwykle dynamiczne i logicznie skonstruowane, były na Warszawskich Jesieniach przyjmowane z entuzjazmem i zawsze bisowane. Choć w młodości był również pianistą (później poświęcił się już wyłącznie pracy kompozytorskiej), większość jego utworów fortepianowych pochodzi sprzed owego dojrzałego okresu, z wyjątkiem rewelacyjnej „Pianophonie” na fortepian, elektronikę i orkiestrę.
Adam Kośmieja, Serocki. Complete works for Solo Piano, DUX
Polityka
25.2016
(3064) z dnia 14.06.2016;
Afisz. Premiery;
s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "U progu awangardy"