Muzyka

Decca wydaje Capellę

Recenzja płyty: F. Fagioli, R. Basso, Y. Mynenko, Capella Cracoviensis, dyr. Jan Tomasz Adamus, Pergolesi „Adriano in Siria”

materiały prasowe

Wyszedł w końcu, po roku od nagrania, pierwszy album wydany przez wytwórnię Decca z udziałem zespołu Jana Tomasza Adamusa. Zespół wokalny Capelli Cracoviensis nagrał już dwie płyty dla wytwórni Alpha („Te Deum” Charpentiera wspólnie z zespołem Le Poème Harmonique oraz samodzielnie motety Bacha). W nagraniu opery Giovanniego Battisty Pergolesiego występuje orkiestra. Jest to tym bardziej prestiżowy album, że stanowi również debiut w tej wytwórni Argentyńczyka Franca Fagiolego, który jako pierwszy w historii kontratenor podpisał z nią kontrakt na wyłączność. Ten ceniony na rynku solista śpiewa nie rolę tytułową, lecz tę bardziej rozbudowaną – rywala głównego bohatera, Farnaspe. Pokazuje w niej swoje wirtuozowskie możliwości, ale niezwykle ciekawy jest też głos drugiego z kontratenorów, Ukraińca Yuriya Mynenko w roli Adriana. Wspaniałą kreację tworzy też znana dobrze polskiej publiczności Romina Basso w roli głównej heroiny Emireny. Także pozostałe głosy przyciągają ucho, obsada bardzo wyrównana, a orkiestra dodaje swoją niezwykłą energię. Nic dziwnego, że Decca podtrzymuje współpracę z Capellą: właśnie odbyły się w Krakowie nagrania opery Nicoli Porpory „Germanico in Germania” z udziałem innego kontratenorowego gwiazdora, Maxa Emanuela Cencica.

Franco Fagioli, Romina Basso, Yuriy Mynenko, Capella Cracoviensis, dyr. Jan Tomasz Adamus, Pergolesi, Adriano in Siria, Decca

Polityka 34.2016 (3073) z dnia 16.08.2016; Afisz. Premiery; s. 65
Oryginalny tytuł tekstu: "Decca wydaje Capellę"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Pomocnik Historyczny

Kobiety na froncie

Rozmowa ze Swiatłaną Aleksijewicz, autorką bestsellera „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety”, o żołnierkach Armii Czerwonej

Paweł Sulik
15.06.2021
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną