Recenzja płyty: F. Fagioli, R. Basso, Y. Mynenko, Capella Cracoviensis, dyr. Jan Tomasz Adamus, Pergolesi „Adriano in Siria”

Decca wydaje Capellę
materiały prasowe

Wyszedł w końcu, po roku od nagrania, pierwszy album wydany przez wytwórnię Decca z udziałem zespołu Jana Tomasza Adamusa. Zespół wokalny Capelli Cracoviensis nagrał już dwie płyty dla wytwórni Alpha („Te Deum” Charpentiera wspólnie z zespołem Le Poème Harmonique oraz samodzielnie motety Bacha). W nagraniu opery Giovanniego Battisty Pergolesiego występuje orkiestra. Jest to tym bardziej prestiżowy album, że stanowi również debiut w tej wytwórni Argentyńczyka Franca Fagiolego, który jako pierwszy w historii kontratenor podpisał z nią kontrakt na wyłączność. Ten ceniony na rynku solista śpiewa nie rolę tytułową, lecz tę bardziej rozbudowaną – rywala głównego bohatera, Farnaspe. Pokazuje w niej swoje wirtuozowskie możliwości, ale niezwykle ciekawy jest też głos drugiego z kontratenorów, Ukraińca Yuriya Mynenko w roli Adriana. Wspaniałą kreację tworzy też znana dobrze polskiej publiczności Romina Basso w roli głównej heroiny Emireny. Także pozostałe głosy przyciągają ucho, obsada bardzo wyrównana, a orkiestra dodaje swoją niezwykłą energię. Nic dziwnego, że Decca podtrzymuje współpracę z Capellą: właśnie odbyły się w Krakowie nagrania opery Nicoli Porpory „Germanico in Germania” z udziałem innego kontratenorowego gwiazdora, Maxa Emanuela Cencica.

Franco Fagioli, Romina Basso, Yuriy Mynenko, Capella Cracoviensis, dyr. Jan Tomasz Adamus, Pergolesi, Adriano in Siria, Decca

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną