Muzyka

Stare z nowym

Recenzja płyty: Smolik Grosiak Miuosh, „Historie”

materiały prasowe
Mariaż starego z nowym – na każdym planie – wydaje się najmocniejszą stroną albumu.

Kiedy na ulicach pełno osób w patriotycznych koszulkach, słowa „Choć pamiętają o nas – mało który nas pamięta” brzmią niemal jak oskarżenie. I dobrze oddają nastrój najnowszego wydawnictwa Muzeum Powstania Warszawskiego. Na tle albumów wydawanych na kolejne rocznice wybuchu powstania „Historie” wyróżniają się kompozycją – w niespełna pół godziny otrzymujemy cztery osobne powstańcze opowieści. Utwory w poszczególnych częściach zestawione są z króciutkimi materiałami archiwalnymi. Możemy usłyszeć fragmenty nagrań, które były inspiracją dla muzyków. To przypomina nieco wydany przez MPW przed pięciu laty album „WAR/SAW. Zrozumieć Polskę” Łukasza Rostowskiego, który skomponował jedynie oprawę muzyczną do oryginalnych relacji powstańczych. W przypadku „Historii” za warstwę muzyczną odpowiada kompozytor i producent Andrzej Smolik. Do współpracy zaprosił wokalistkę Mikromusic Natalię Grosiak i rapera Miuosha. Kontrast między ich stylami wokalnymi buduje atmosferę, a towarzyszy im hipnotyczne tło, łączące elektroniczne bity z brzmieniami pianina czy skrzypiec. Mariaż starego z nowym – na każdym planie – wydaje się najmocniejszą stroną albumu.

Smolik Grosiak Miuosh, Historie, Muzeum Powstania Warszawskiego

Polityka 35.2016 (3074) z dnia 23.08.2016; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Stare z nowym"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Ludzie i style

Jak amerykańskie flippery z Francji do Polski trafiły

Flippery, czyli zręcznościowe, elektromechaniczne maszyny do grania, były kiedyś obowiązkowym elementem wyposażenia w barach, hotelach i... nocnych klubach. O ich losach opowiada Marek Jasicki, który importował je z Francji do Polski.

Łukasz Dziatkiewicz
15.09.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną