Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Ekstatyczny Szymanowski

Recenzja płyty: Aleksandra Kurzak, Agnieszka Rehlis, Dmitry Korchak, Artur Ruciński, Jacek Kaspszyk, „Warsaw Philharmonic Orchestra and Choir”

materiały prasowe
To jedna z najpiękniejszych jak dotąd płyt Filharmonii Narodowej z serii Warner Classics.

Znajdujące się tu trzy utwory Karola Szymanowskiego pochodzą z różnych okresów jego twórczości. Dwa pierwsze – Litania do Marii Panny op. 59 oraz Stabat Mater op. 53 – pochodzą z lat 30., z czasów jego zafascynowania muzyką ludową Podhala i Kurpiów; uzupełnia je wcześniejsza o prawie dwie dekady III Symfonia „Pieśń o nocy”, napisana, gdy Szymanowskiemu bliższa była egzotyka Orientu. Łączy jednak te utwory żarliwość, mistycyzm, ekstatyczność, podkreślona jeszcze obecnością chóru. Atrakcją jest spotkanie Aleksandry Kurzak w zupełnie innej roli niż diwy operowej, we wzniosłych, modlitewnych frazach Litanii i Stabat Mater. Występujący w III Symfonii rosyjski tenor Dmitry Korchak, który wykonał niemałą pracę nad poprawną polską wymową.

Aleksandra Kurzak, Agnieszka Rehlis, Dmitry Korchak, Artur Ruciński, Jacek Kaspszyk, Warsaw Philharmonic Orchestra and Choir, Szymanowski, Warner Classics

Polityka 12.2017 (3103) z dnia 21.03.2017; Afisz. Premiery; s. 81
Oryginalny tytuł tekstu: "Ekstatyczny Szymanowski"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Klasyki Polityki

Uczulenie na ludzi. Skąd się bierze ekstremalna nieśmiałość

Ekstremalna nieśmiałość – tak określa się fobię społeczną. To lęk przed byciem obserwowanym i ocenianym, przed kompromitacją i upokorzeniem. Dziś, gdy przez życie idzie się przebojem, musi być szczególnie dotkliwy. Mało teraz miejsca dla nieśmiałych.

Joanna Podgórska
17.09.2005
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną