Recenzja płyty: Daniil Trifonov, „Chopin Evocations”

Wpływ Chopina
Ciekawy był zamysł tego dwupłytowego albumu: pokazać muzykę Fryderyka Chopina w kontekście utworów, które powstały pod jej wpływem.
materiały prasowe

Jednak proporcje zostały tu zachwiane. Głównie z powodu umieszczenia obu koncertów fortepianowych Chopina z towarzyszeniem Mahler Chamber Orchestra pod batutą Mikhaila Pletneva i w jego nowym, przyciężkim niestety, opracowaniu orkiestrowym. Z innych artystów występuje tu jeszcze profesor Trifonova z Cleveland, Sergei Babayan – grają razem, figlarnie i z polotem, młodzieńcze Rondo C-dur Chopina. Reszta albumu – to już sam Trifonov, ten, którego dobrze znamy i lubimy, młodzieńczy, subtelny i poetycki, w nawiązujących do polskiego twórcy miniaturach: „Chopin” z „Karnawału” Roberta Schumanna, Etiuda „Hommage à Chopin” Edvarda Griega, Nokturn Samuela Barbera, „Un poco di Chopin” Piotra Czajkowskiego; na drugiej płycie jest cykl Wariacji na temat Chopina Frederica Mompou, po których jeszcze na koniec, jako małe postscriptum, znów pojawia się Chopin: Fantazja-Impromptu.

Daniil Trifonov, Chopin Evocations, Deutsche Grammophon

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną