Recenzja płyty: Marcin Świątkiewicz, Zefira Valova, Anna Nowak-Pokrzywińska, Dymitr Olszewski, Tomasz Pokrzywiński, „Johann Sebastian Bach, Harpsichord Concertos 1, 2, 3”

Bach prawdziwie żywy
Cała płyta, pełna blasku i pozytywnej energii, pozwala spojrzeć na nowo na wydawałoby się dobrze znane utwory.
materiały prasowe

Prestiżowa niderlandzka firma płytowa wydała płytę, której inicjatorem był laureat Paszportu POLITYKI Marcin Świątkiewicz. Trzy koncerty klawesynowe Johanna Sebastiana Bacha (d-moll, E-dur i D-dur) wykonywane są tu w pojedynczej obsadzie, czyli zaledwie pięciu osób: klawesyniście towarzyszą muzycy, z którymi współpracował w wielu zespołach polskich i zagranicznych, w tym większość Polaków, zaś pierwsza skrzypaczka jest Bułgarką, koncertmistrzynią European Union Baroque Orchestra oraz zespołu Les Ambassadeurs. To muzykowanie prawdziwie partnerskie, wywodzące się całkowicie z ducha barokowego. Ideą było ukazanie tych dzieł, jak mówi solista, w ich kontekście historycznym, kiedy improwizacja była umiejętnością powszechną. Jego partia jest perfekcyjnym tego obrazem, wybucha wirtuozowskimi kaskadami dźwięków, jest pełna swobody, momentami także rytmicznej. Cała płyta, pełna blasku i pozytywnej energii, pozwala spojrzeć na nowo na wydawałoby się dobrze znane utwory.

Marcin Świątkiewicz, Zefira Valova, Anna Nowak-Pokrzywińska, Dymitr Olszewski, Tomasz Pokrzywiński, Johann Sebastian Bach, Harpsichord Concertos 1, 2, 3, Channel Classics

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną