Muzyka

Pocztówka z Afryki, lato ’19

Recenzja płyty: Beyoncé, „The Lion King: The Gift”

materiały prasowe
Afryka, którą tu słyszymy, brzmi dość pocztówkowo i nudno.
Beyoncémateriały prasowe Beyoncé

W recenzji remake’u animowanego „Króla Lwa” spekulowaliśmy, że przebojem „Spirit” Beyoncé – posiadaczka całej półki muzycznych nagród Grammy – chciałaby powalczyć o piosenkowego Oscara. Dlaczego przy okazji nie dorobić sobie dużą płytą i nie dorzucić jeszcze kilku Grammy do koszyka? Wzorem bestsellerowego „Black Panther” Kendricka Lamara amerykańska gwiazda stworzyła płytę z piosenkami inspirowanymi filmową historią – trochę alternatywną ścieżkę dźwiękową, a trochę zaprezentowaną w muzycznej formie wersję tej opowieści, bo utworom towarzyszą fragmenty dialogów. Beyoncé jest więc wokalistką, ale też kuratorką, a może i dramaturżką. Ściągnęła gwiazdy (jest jej mąż Jay-Z, sam Lamar, jest Pharrell Williams) i kilkoro muzyków z Nigerii i Ghany, próbując do stylistyki własnych nagrań dorzucić nieco afrykańskiej rytmiki. Zabrakło jej jednak pomysłów na to, by wyjść ponad kilka atrakcyjnych, potężnych, naładowanych energią hymnów („Bigger”, „My Power”). A Afryka, którą tu słyszymy, brzmi dość pocztówkowo i nudno, jeśli wziąć pod uwagę to, co się na tamtym kontynencie muzycznie dzieje. Trochę mało, by zadowolić koneserów, choć na Oscara może wystarczyć.

Beyoncé, The Lion King: The Gift, Walt Disney Records

Polityka 32.2019 (3222) z dnia 06.08.2019; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Pocztówka z Afryki, lato ’19"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Ja My Oni

Jak komunikować swoje potrzeby

Jak wyrazić swoje potrzeby, aby inni je uwzględniali.

Anna Dąbrowska, Anna Dobrowolska
06.02.2018
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną