Muzyka

Ma dosyć siebie sam?

Recenzja płyty: Taco Hemingway, „Jarmark, Europa”

materiały prasowe
Lirycznie jest sprawnie, muzycznie trochę bez wyrazu.

Autor tych dwóch wydanych w odstępie tygodnia płyt wchodzi w wiek, gdy nie przemijają tylko ambicje i problemy. I głównie o tym są albumy „Jarmark” i „Europa”, oba koncepcyjnie osnute wokół dwóch narracyjnych cykli. Pierwszy – wokół nienawiści, rozpadu wspólnoty, zderzenia dziecięcych marzeń polskiej transformacji ze stanem obecnym. Drugi – wokół podróży samochodem po Europie, ale też własnych problemów ze sławą i karierą, bo autostrada „to jego terapeuta”. To już zgodnie z wracającą myślą polskiego rapera, że za granicą jest wreszcie „zwykłą płotką”.

Taco Hemingway, Jarmark, Europa, 2020 Records

Polityka 38.2020 (3279) z dnia 15.09.2020; Afisz. Premiery; s. 67
Oryginalny tytuł tekstu: "Ma dosyć siebie sam?"

Czytaj także

Historia

O Niemcach, którzy z konieczności zostali Polakami

Książka naszego redakcyjnego kolegi Piotra Pytlakowskiego „Ich matki, nasi ojcowie”, której fragment publikujemy, opowiada o losach niemieckich dzieci mieszkających na ziemiach, które po II wojnie światowej przypadły Polsce.

Piotr Pytlakowski
15.09.2020