Właściwie od początku istnienia, czyli od schyłku ubiegłego tysiąclecia zespół Wojtka Mazolewskiego funkcjonował równolegle w różnych światach muzycznych.
Właściwie od początku istnienia, czyli od schyłku ubiegłego tysiąclecia zespół Wojtka Mazolewskiego funkcjonował równolegle w różnych światach muzycznych. Jako spadkobierca trójmiejsko-bydgoskiej sceny yassowej odbierany był w kontekście pokoleniowej i mentalnej odnowy polskiego jazzu. Ale najczęściej mówi się o Pink Freud jako niestrudzonych undergroundowcach swobodnie przekraczających granicę między muzyką improwizowaną a rockiem.
Pink Freud, Piano forte brutto netto, Mystic Production
Polityka
50.2020
(3291) z dnia 08.12.2020;
Afisz. Premiery;
s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Jazz, czyli rock"
Mirosław Pęczak
Kulturoznawca i socjolog (specjalność naukowa: komunikacja masowa i kultura popularna, młodzieżowa, audiowizualna). Dziennikarz działu kultury „Polityki” od 1993 r. Wykładał w Instytucie Dziennikarstwa UW i w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Był także rektorem Wyższej Szkoły Dziennikarskiej im. M. Wańkowicza. Habilitował się w 2015 r. („Subkultury w PRL. Opór, kreacja, imitacja” na Wydziale Humanistyczno-Społecznym SWPS). Kieruje Zakładem Interdyscyplinarnych Badań nad Kulturą na Wydziale Pedagogicznym UW.