João de Sousa pomaga wycisnąć z klasycznego repertuaru sto procent saudade będącego jego niezbędnym narodowym składnikiem.
Trzeba przyznać, że Bastarda – czyli oryginalny już w koncepcji brzmieniowej zespół Pawła Szamburskiego (klarnet), Tomasza Pokrzywińskiego (wiolonczela) i Michała Górczyńskiego (klarnet kontrabasowy) – zaskoczyć potrafi. Tym razem od ciężkich mroków średniowiecza i żałobnych motywów renesansowych przechodzą do konwencji bardziej współczesnej i co najwyżej smutnej. A to w wypadku potężnego i niskiego charakteru brzmienia tego tria wydaje się prawie jak wizyta w dyskotece. Proszę się jednak nie obawiać: fado pozostaje fado.
Bastarda&João de Sousa, Fado, Audio Cave
Polityka
22.2021
(3314) z dnia 25.05.2021;
Afisz. Premiery;
s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Jaśniejszy odcień czerni"