Muzyka

Afrofuturyzm

Recenzja płyty: ||ALA|MEDA||, „Spectra vol. 1”

materiały prasowe
Muzyka jeszcze bardziej futurystyczna, pełna zagadkowości, a zarazem ciągle uniwersalna.

W obozie Jakuba Ziołka, laureata Paszportu POLITYKI sprzed sześciu lat, duże zmiany. Jego Alameda 5 nagrywa teraz pod szyldem ||ALA|MEDA||, który razem ze skomplikowanym zapisem niesie amalgamat inspiracji różnymi nurtami współczesnej afrykańskiej sceny tanecznej. Kwintet w nieco zmienionym składzie (na gitarze basowej gra teraz Piotr Michalski), ale ciągle z dwoma perkusistami (Jacek Buhl i Rafał Iwański) swoje psychodeliczne, instrumentalne utwory buduje na polirytmii, która łączy afrykańską muzykę klubową od Angoli po Tanzanię.

||ALA|MEDA||, Spectra vol. 1, Brutality Garden

Polityka 13.2022 (3356) z dnia 22.03.2022; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Afrofuturyzm"
Reklama