Muzyka jeszcze bardziej futurystyczna, pełna zagadkowości, a zarazem ciągle uniwersalna.
W obozie Jakuba Ziołka, laureata Paszportu POLITYKI sprzed sześciu lat, duże zmiany. Jego Alameda 5 nagrywa teraz pod szyldem ||ALA|MEDA||, który razem ze skomplikowanym zapisem niesie amalgamat inspiracji różnymi nurtami współczesnej afrykańskiej sceny tanecznej. Kwintet w nieco zmienionym składzie (na gitarze basowej gra teraz Piotr Michalski), ale ciągle z dwoma perkusistami (Jacek Buhl i Rafał Iwański) swoje psychodeliczne, instrumentalne utwory buduje na polirytmii, która łączy afrykańską muzykę klubową od Angoli po Tanzanię.
||ALA|MEDA||, Spectra vol. 1, Brutality Garden
Polityka
13.2022
(3356) z dnia 22.03.2022;
Afisz. Premiery;
s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Afrofuturyzm"