Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Muzyka

Pandemicznie i profetycznie

Recenzja płyty: Jakub Józef Orliński, Capella Cracoviensis, Jan Tomasz Adamus, „Vivaldi, Stabat Mater”

materiały prasowe
Płyta stanowi jakby dalszy ciąg poprzednich: „Anima sacra” i „Anima aeterna”, jednak w odróżnieniu od tamtych, do których mało znane arie były pieczołowicie wybierane, tu mamy jedno, bardzo znane dzieło, które Orliński wykonuje jeszcze od czasów studenckich.

Płyta stanowi jakby dalszy ciąg poprzednich: „Anima sacra” i „Anima aeterna”, jednak w odróżnieniu od tamtych, do których mało znane arie były pieczołowicie wybierane, tu mamy jedno, bardzo znane dzieło, które Orliński wykonuje jeszcze od czasów studenckich. Może to sprawiło, że interpretacja jest znakomita, pogłębiona i dopracowana. Pomysł przyszedł podczas pandemii – nagranie z krakowskim zespołem zostało dokonane jeszcze w lipcu 2020 r. Natomiast później nakręcony został film dodany jako DVD do albumu; reżyserem jest Sebastian Pańczyk.

Jakub Józef Orliński, Capella Cracoviensis, Jan Tomasz Adamus, Vivaldi, Stabat Mater, Warner Classics/Erato

Polityka 16.2022 (3359) z dnia 12.04.2022; Afisz. Premiery; s. 83
Oryginalny tytuł tekstu: "Pandemicznie i profetycznie"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >