Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Skrzypcowe romanse

Recenzja płyty: Lisa Batiashvili, The Philadelphia Orchestra, Yannick Nézet-Séguin, Giorgi Gigashvili, „Secret Love Letters”

materiały prasowe
Całość płyty jest w ogóle, zgodnie z koncepcją, bardzo emocjonalna, a nawet wzruszająca.

Jedna z najwybitniejszych skrzypaczek średniego pokolenia, Gruzinka mieszkająca w Niemczech, zwykle wydaje płyty z pomysłem, np. poprzednia, „City Lights”, była muzyczną podróżą po miastach. Najnowsza jest o miłości, a program jest adekwatnie dobrany: Sonata A-dur Césara Francka (do fortepianu Lisa Batiashvili zaprosiła ziomka Giorgi Gigashvilego), I Koncert skrzypcowy Karola Szymanowskiego, Poemat Ernesta Chaussona i na zakończenie transkrypcja pieśni Claude’a Debussy’ego „Beau soir” (tu do fortepianu zasiadł dyrygent, Yannick Nézet-Séguin, który jest również znakomitym pianistą).

Lisa Batiashvili, The Philadelphia Orchestra, Yannick Nézet-Séguin, Giorgi Gigashvili, Secret Love Letters, Deutsche Grammophon

Polityka 44.2022 (3387) z dnia 25.10.2022; Afisz. Premiery; s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Skrzypcowe romanse"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?