Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Klasa i więź

Recenzja płyty: Tomasz Stańko Quintet, „Wooden Music I”

materiały prasowe
Znalezione w archiwum Radia Bremen freejazzowe nagrania kwintetu Tomasza Stańki z początku lat 70. to rzecz elektryzująca. Gra tu wszak zespół, z którym nieżyjący trębacz (w tym roku skończyłby 80 lat) zrealizował wcześniej arcyważną płytę „Music for K”.

Znalezione w archiwum Radia Bremen freejazzowe nagrania kwintetu Tomasza Stańki z początku lat 70. to rzecz elektryzująca. Gra tu wszak zespół, z którym nieżyjący trębacz (w tym roku skończyłby 80 lat) zrealizował wcześniej arcyważną płytę „Music for K”. Zbigniew Seifert zdążył już porzucić saksofon na rzecz skrzypiec, a z tym przejściem na stronę instrumentów drewnianych łączy się koncepcja tytułowej „wooden music”. Abstrakcyjnej, ale bogatej melodycznie. Przede wszystkim jednak eksponującej świetne zgranie koncertującego nieustannie zespołu, „pięciu osób o wspólnej więzi psychicznej”, jak to opisuje lider.

Tomasz Stańko Quintet, Wooden Music I, Astigmatic

Polityka 51.2022 (3394) z dnia 13.12.2022; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Klasa i więź"
Reklama