Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Fraszki i igraszki

Recenzja płyty: Tobias Koch, „Moniuszko, La belle Époque”

materiały prasowe
Łagodna, stłumiona nieco barwa instrumentu oraz pełna wdzięku interpretacja uwypukla walory tych uroczych bibelotów.

Autora „Halki” i „Strasznego dworu” znamy jeszcze z paru innych oper oraz „Śpiewników domowych”; mniej znana jest jego twórczość fortepianowa licząca ok. 180 pozycji, w tym utwory na cztery ręce. Tobias Koch nagrał ich 23, w tym ostatni na cztery ręce z Katarzyną Drogosz. Instrument tu użyty to fortepian firmy Krall & Seidler z 1864 r., który należał do kompozytora i został udostępniony przez obecnego właściciela – Warszawskie Towarzystwo Muzyczne, opiekujące się spuścizną Stanisława Moniuszki, jednego ze swych założycieli. To utwory skromne i melodyjne, niewymagające w większości wirtuozowskiej techniki, pisane z myślą o muzykowaniu domowym.

Tobias Koch, Moniuszko, La belle Époque, NIFC

Polityka 4.2023 (3398) z dnia 17.01.2023; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Fraszki i igraszki"
Reklama