Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Lepiej niż na żywo

Recenzja płyty: Tomasz Ritter, „Fantasies”

materiały prasowe
Ta płyta świadczy o tym, że mimo kontrowersyjności werdyktu konkursu z 2018 r. przynajmniej laur dla Rittera był w pełni zasłużony.

Zwycięzca I Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych (właśnie rozpoczyna się jego druga edycja) wypada o wiele efektowniej w nagraniach niż na żywo: fortepiany historyczne, na których gra, mają dźwięk raczej nikły i nie w każdym wnętrzu dobrze brzmią, zwłaszcza kopia instrumentu marki Graf z 1819 r., na której pianista nagrał tę płytę. Jest to jednak instrument odpowiedni do wykonywania muzyki późnego klasycyzmu i początków romantyzmu: na grafie grywał zarówno Beethoven, jak młody Chopin.

Tomasz Ritter, Fantasies (Lessel, Haydn, Voříšek, Beethoven, Chopin), NIFC

Polityka 42.2023 (3435) z dnia 10.10.2023; Afisz. Premiery; s. 87
Oryginalny tytuł tekstu: "Lepiej niż na żywo"
Reklama