Twoja „Polityka”. Jest nam po drodze. Każdego dnia.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Cecilia w repertuarze Marii

Płyta jest pięknie wydanym albumikiem.

Maria Malibran-Garcia (1808–1836) była córką hiszpańskiego tenora Manuela Garcii i siostrą Pauline Viardot, również śpiewaczki i przyjaciółki Chopina. Jej głos określano jako mezzosopran, ale skalę i wirtuozerię wykazywała niemal nieograniczoną. Malibran stała się prawdziwą legendą epoki. W swym tragicznie krótkim i intensywnym życiu odnosiła sukcesy głównie w rolach belcantowych, ale śpiewała też partie w operach Mozarta.

Cecilia Bartoli zajęła się jednak przede wszystkim jej repertuarem romantycznym. Na płycie „Maria” znajdują się popularne arie z „Lunatyczki”, „Purytan” czy „Normy” Belliniego, ale także zupełnie nieznane – Giovanniego Paciniego, Giuseppe Persianiego i Laura Rossiego, pieśń hiszpańska autorstwa jej ojca, aria w stylu tyrolskim (z jodłowaniem!) Johanna Nepomuka Hummla czy piosenka „Rataplan” autorstwa samej Malibran.

Płyta jest właściwie pięknie wydanym albumikiem, wysmakowanym pod względem graficznym podobnie jak repertuarowym. To stała cecha wydawnictw z udziałem Bartoli – jak i jej wirtuozeria i wdzięk, tylko barwa głosu artystki, niestety, ma mniej blasku niż w poprzednich nagraniach.

Cecilia Bartoli, Orchestra La Scintilla, Adam Fischer, Maria, Decca 2007

Reklama

Czytaj także

Kraj

Atak dronów. Nadlatują, robi się groźnie i znikają. Ktoś to w Polsce kontroluje?

Bezzałogowe statki powietrzne, czyli drony, mogą walczyć, pracować, zapewniać rozrywkę. W Polsce ostatnio też straszą, pojawiając się i znikając w tajemniczych okolicznościach.

Adam Grzeszak
26.05.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną