Muzyka

Cecilia w repertuarze Marii

Płyta jest pięknie wydanym albumikiem.

Maria Malibran-Garcia (1808–1836) była córką hiszpańskiego tenora Manuela Garcii i siostrą Pauline Viardot, również śpiewaczki i przyjaciółki Chopina. Jej głos określano jako mezzosopran, ale skalę i wirtuozerię wykazywała niemal nieograniczoną. Malibran stała się prawdziwą legendą epoki. W swym tragicznie krótkim i intensywnym życiu odnosiła sukcesy głównie w rolach belcantowych, ale śpiewała też partie w operach Mozarta.

Cecilia Bartoli zajęła się jednak przede wszystkim jej repertuarem romantycznym. Na płycie „Maria” znajdują się popularne arie z „Lunatyczki”, „Purytan” czy „Normy” Belliniego, ale także zupełnie nieznane – Giovanniego Paciniego, Giuseppe Persianiego i Laura Rossiego, pieśń hiszpańska autorstwa jej ojca, aria w stylu tyrolskim (z jodłowaniem!) Johanna Nepomuka Hummla czy piosenka „Rataplan” autorstwa samej Malibran.

Płyta jest właściwie pięknie wydanym albumikiem, wysmakowanym pod względem graficznym podobnie jak repertuarowym. To stała cecha wydawnictw z udziałem Bartoli – jak i jej wirtuozeria i wdzięk, tylko barwa głosu artystki, niestety, ma mniej blasku niż w poprzednich nagraniach.

Cecilia Bartoli, Orchestra La Scintilla, Adam Fischer, Maria, Decca 2007

Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Wyznania nawróconego katechety. „Dwie osoby na religii? Kościół reaguje histerycznie, to ślepa uliczka”

Problem religii w szkole był przez biskupów ignorowany, a teraz podnoszą krzyk – mówi Cezary Gawryś, filozof, teolog i były nauczyciel religii.

Jakub Halcewicz
09.09.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną