Olga Piasiecznik: sopranistka, urodzona na Ukrainie, gdzie studiowała pedagogikę muzyczną. Studia wokalne odbyła w Kijowskim Konserwatorium u prof. Eugenii Miroszczenko, zaś studia podyplomowe u prof. Aliny Bolechowskiej w Warszawie. Od 1992 r. jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, z którą występowała m.in. na Dresdner Musik Festspiele i Festiwalu Mozartowskim w Madrycie.
Ma na swoim koncie szereg liczących się ról, m.in. w operach Monteverdiego (tytułowa rola w „Koronacji Poppei”), Purcella (Dydona w „Dydonie i Eneaszu”) i Mozarta (m.in. znakomita kreacja Zuzanny w „Weselu Figara”). Powierzono jej również rolę Ligii w operze Bernadetty Matuszczak „Quo vadis”. Poza tym Tatiana w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego w Warszawskiej Operze Kameralnej i jednocześnie Melizanda w „Pellasie i Melizandzie” Debussy’ego w Operze Narodowej. Role te przyniosły jej olbrzymie uznanie krytyki i publiczności.
Pasiecznik wykonuje bardzo rozległy repertuar – od pieśni angielskiego i hiszpańskiego renesansu poprzez muzykę baroku i klasycyzmu aż do współczesności (Szymanowski, Jolivet, Regamey, Lutosławski, Debussy czy Ravel). Znakomicie interpretuje muzykę rosyjską i ukraińską. Występuje w repertuarze kameralnym oraz licznych koncertach oratoryjnych i symfonicznych niemal we wszystkich krajach Europy. Uczestniczyła w wielu prestiżowych międzynarodowych festiwalach muzycznych, m.in. w Brugii (Belgia), Darocca (Zaragoza, Hiszpania), Herne (Niemcy), a także na Wratislavia Cantans (Polska) i La Chaise-Dieu (Francja).
W grudniu 1998 r. odniosła wielki sukces w paryskim Théâtre des Champs-Elysées jako Pamina w „Czarodziejskim flecie” Mozarta.
Nagroda za wspaniały głos, wszechstronność talent i osobowość sceniczną.
Reklama