Paszporty POLITYKI

Paweł Szkotak

Teatr: Paweł Szkotak

mat. pr.
Nagroda za tworzenie mądrego, życzliwego dialogu z widownią w teatrze offowym i instytucjonalnym.

Paszport POLITYKI w kategorii Teatr otrzymał w tym roku Paweł Szkotak – za tworzenie mądrego, życzliwego dialogu z widownią w teatrze offowym i instytucjonalnym.

Paweł Szkotak urodził się w 1965 r. Z wykształcenia psycholog, z wyboru reżyser. Jest założycielem i dyrektorem poznańskiego offowego Teatru Biuro Podróży. Jego przedstawienia zdobywały nagrody na festiwalach w Polsce i za granicą, w tym na prestiżowym festiwalu w Edynburgu. Do najbardziej znanych spektakli w dorobku zespołu należą: „Giordano” z tytułową rolą porównywanego do Ryszarda Cieślaka tragicznie zmarłego Andrzeja Rzepeckiego, antywojenna „Carmen Funebre”, „Pijcie Ocet Panowie” według Daniiła Charmsa, „Selenauci”, „Rękopis Alfonsa Van Wordena” na podstawie „Rękopisu znalezionego w Saragossie” i „Świniopolis”.

W 2000 r., reżyserując „Pod drzwiami” Wolfganga Borcherta we wrocławskim Teatrze Współczesnym, podjął się karkołomnego zadania łączenia gatunków i struktur dotąd uznawanych za rozłączne, a nawet wrogie: teatru alternatywnego i instytucjonalnego. I odniósł sukces – trzy lata później objął dyrekcję Teatru Polskiego w Poznaniu, gdzie wcześniej zrealizował nagradzaną „Martwą królewnę” Nikołaja Kolady. Krytycy docenili nową linię programową teatru: mniej brutalizmu, ale nie mniej współczesności. Chwalą też nowego dyrektora za „umiejętność skupienia wokół siebie indywidualności młodego i najmłodszego pokolenia reżyserów”. Jego najnowszą premierą jest „Lament” Krzysztofa Bizia.

Wszyscy nominowani w tej kategorii: Jan Klata, Piotr Kruszczyński, Paweł Szkotak

Reklama

Czytaj także

Ja My Oni

Gdy „my” staje się ważniejsze niż „ja”

Kiedy przywiązanie do firmy, organizacji czy narodu staje się chorobliwe.

Aleksandra Cisłak, Aleksandra Cichocka
22.11.2016
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną