Dokument bez tytułu
Paszporty POLITYKI

Maja Kleczewska

Teatr: Maja Kleczewska

Tadeusz Późniak / Polityka
Nagroda za bezkompromisowe, ale i mądre, wpisywanie w klasyczne fabuły zagubienia współczesnego człowieka.

Paszport POLITYKI w kategorii Teatr otrzymała w tym roku Maja Kleczewska – za bezkompromisowe, ale i mądre, wpisywanie w klasyczne fabuły zagubienia współczesnego człowieka oraz za malarską wyobraźnię, pozwalającą budować na scenie fascynujące światy.

Maja Kleczewska urodziła się w 1973 r. Ukończyła Wydział Reżyserii Dramatu krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Miała mocny debiut – wyreżyserowany w krakowskim Teatrze im. Słowackiego „Jordan” Anny Reynolds i Moiry Buffini był więzienną spowiedzią dzieciobójczyni. Kolejne głośne spektakle: „Lot nad kukułczym gniazdem” Kena Keseya i „Czyż nie dobija się koni?” Horace’a McCoya zrealizowała w Teatrze im. Szaniawskiego w Wałbrzychu.

Wielkie uznanie przyniosły jej następne premiery: „Makbet” Szekspira (w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu) i „Woyzeck” Georga Bűchnera (Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu), wyreżyserowany w ubiegłym sezonie w Starym Teatrze w Krakowie „Sen nocy letniej” Szekspira oraz ostatnia premiera wystawiona na deskach Teatru Narodowego „Fedra”.

Wszyscy nominowani w tej kategorii: Marek Fiedor, Maja Kleczewska, Michał Zadara

Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Życie seksualne polskich księży. Michałowe z plebanii odchodzą, wchodzą tinderowe

Młodzi księża są bardziej aspołeczni, stałe związki to dla nich wyjście ze strefy komfortu. Szukają relacji na portalach społecznościowych. Przelotnych, bez zobowiązań – mówi Artur Nowak, autor reportaży „Plebania” i „Zakrystia”.

Joanna Podgórska
16.03.2025
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną