Teatr

Kabaret na orliku

Recenzja spektaklu: "Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits", reż. Krzysztof Materna

Od lewej aktorzy Teatru Imka: Cezary Kosiński, Maciej Wierzbicki i Adam Krawczuk Od lewej aktorzy Teatru Imka: Cezary Kosiński, Maciej Wierzbicki i Adam Krawczuk Wojciech Surdziel / Agencja Gazeta
Szukający pocieszenia aktorzy (m.in. Tomasz Karolak, Cezary Kosiński, Magdalena Boczarska, Olga Bołądź i inni) wywołują ducha narodowego pocieszyciela.

Dalej jest kabaret: postacie z różnych powieści i nowel Sienkiewicza tworzą nowe konstelacje, dyskutują z autorem, zmieniają relacje (np. to Nel, a nie rozmodlony, przestraszony Staś, jest silniejszą stroną w duecie z „W pustyni i w puszczy”), dochodzi współczesna perspektywa (tłumaczka rodem z Unii Europejskiej w scenie rozmowy Litwina Jagiełły z polskimi poddanymi i krzyżackimi/niemieckimi posłami). Całość zaś rozgrywa się na orliku w przeddzień Euro 2012. Nic, tylko boki zrywać...

Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits, autorskie widowisko Krzysztofa Materny, Teatr IMKA w Warszawie

Polityka 03.2012 (2842) z dnia 18.01.2012; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Kabaret na orliku"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Życie seksualne polskich księży. Michałowe z plebanii odchodzą, wchodzą tinderowe

Młodzi księża są bardziej aspołeczni, stałe związki to dla nich wyjście ze strefy komfortu. Szukają relacji na portalach społecznościowych. Przelotnych, bez zobowiązań – mówi Artur Nowak, autor reportaży „Plebania” i „Zakrystia”.

Joanna Podgórska
16.03.2025
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną