Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Pilch superminimalistycznie

●●●○○○

Jerzy Pilch, Pod mocnym aniołem, reż. Magda Umer, Teatr Polonia w Warszawie

Podczas gdy w Teatrze Syrena radiowa Trójka komediowo-kryminalnym spektaklem świętowała swoje półwiecze, w niedalekim Teatrze Polonia trójka aktorów pod wodzą Magdy Umer inscenizowała radiowe czytanie powieści Jerzego Pilcha. Zbigniew Zamachowski czytał kwestie głównego bohatera, alkoholika Jurusia, Zofia Zborowska – nieliczne wypowiedzi jego rzeczywistych i urojonych ukochanych, a Wiktor Zborowski z uczuciem udzielał swojego charakterystycznego basu bohaterom pobocznym, od doktora Granady, szefa oddziału dla deliryków, gdzie Juruś co jakiś czas rezyduje, po anioła i diabła.

Powiedzieć o inscenizacji Umer, że jest minimalistyczna, to użyć eufemizmu. „Pod mocnym aniołem” w warszawskiej Polonii jest bowiem czytaniem fragmentów powieści Pilcha przy stole z mikrofonami. Choreografia polega na chodzeniu, siadaniu i jeżdżeniu na fotelu na kółkach. Z drugiej strony: zakręconych fraz Pilcha słucha się tak samo dobrze, jak się je czyta. A Zamachowski i Zborowski należą do ulubionych aktorów Polaków.

Polityka 15.2012 (2854) z dnia 11.04.2012; Afisz. Premiery; s. 71
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Dlaczego tak późno? Marian Turski w 80. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim

Powstanie w warszawskim getcie wybuchło dopiero wtedy, kiedy większość blisko półmilionowego żydowskiego miasta już nie żyła, została zgładzona.

Marian Turski
19.04.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną