Oferta na pierwszy rok:

4 zł/tydzień

SUBSKRYBUJ
Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 24,99 zł!

Subskrybuj
Teatr

Don Kichot w balecie

Recenzja spektaklu: „Don Kichot”, reż. Marius Petipa, Alexei Fadeyechev

Sergey Basalaev w roli tytułowej. Sergey Basalaev w roli tytułowej. Ewa Krasucka / Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie
Polski Balet Narodowy zwykle zajmuje się tańcem bardziej nowoczesnym, ale od czasu do czasu przypomina również balet klasyczny i ma z tego sporo przyjemności.

Polski Balet Narodowy zwykle zajmuje się tańcem bardziej nowoczesnym, ale od czasu do czasu przypomina również balet klasyczny i ma z tego sporo przyjemności. „Don Kichot” to spektakl, w którym historia błędnego rycerza z La Manczy jest jedynie pretekstem – tytułowy bohater oraz jego służący Sancho Pansa to role charakterystyczne, które służą jedynie ubarwieniu, najważniejszy jest tu popis kilku innych postaci wziętych raczej z commedii dell’arte niż z dzieła Cervantesa, ale ukazujących swoje możliwości w sposób możliwie najbardziej efektowny. (...)

 

Ludwig Minkus, Don Kichot, chor. Marius Petipa/Alexei Fadeyechev, Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie

Polityka 24.2014 (2962) z dnia 10.06.2014; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Don Kichot w balecie"
Reklama