Zagubiona sala
Recenzja spektaklu: „Zagubiona autostrada”, reż. Natalia Korczakowska
Coraz częściej powstają opery na podstawie znanych filmów. Olga Neuwirth, wybitna kompozytorka austriacka, była jedną z pionierek tego nurtu, biorąc na początku XXI w. na warsztat „Zagubioną autostradę” Davida Lyncha. Mając za sobą również studia filmowe i plastyczne, stworzyła wielowarstwową wizję, o której pisaliśmy w POLITYCE 30. Dziś pora ocenić efekt końcowy. Natalia Korczakowska również, szanując warstwę muzyczną, odbiegła dość daleko zarówno od wizji Neuwirth, jak i od filmowego pierwowzoru, którego akcja jest skomplikowaną konstrukcją z konsekwentnie budowanym napięciem. Reżyserka zwraca się jak gdyby do znających film; pozostałym trudno zapewne pojąć, o co w spektaklu chodzi.
Olga Neuwirth, Zagubiona autostrada, reż. Natalia Korczakowska, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu