Teatr

Trauma przechodnia

Recenzja spektaklu: „Dobrze ci tego nie opowiem”, scen. i reż. Anna Karasińska

„Dobrze ci tego nie opowiem”, scen. i reż. Anna Karasińska „Dobrze ci tego nie opowiem”, scen. i reż. Anna Karasińska PatMic / materiały prasowe
Reżyserka mierzy się z tematem w typowy dla siebie minimalistyczny sposób.

Anna Karasińska, nominowana w ubiegłym roku do Paszportów POLITYKI autorka świetnie przyjętych przedstawień, m.in. „Ewelina płacze” i „Fantazja” z TR Warszawa, w najnowszym dziele pyta o pamięć wojny, tę świadomą i nieuświadomioną, oraz o szanse podzielenia się nią z innymi. Spektakl „Dobrze ci tego nie opowiem” jest kolejną częścią realizowanego przez Komunę Warszawa cyklu „Przed wojną/Wojna/Po wojnie”. Karasińska mierzy się z tematem w typowy dla siebie minimalistyczny sposób. Na pustą scenę wchodzi po kolei czwórka performerów: aktor Dobromir Dymecki i wyłonione podczas warsztatów Bożena Wydrowska, Sara Goworowska oraz Karolina Harris. Grają perspektywą – zwracają się bezpośrednio do widzów, mówią w pierwszej osobie, a jednocześnie zapośredniczają swoje wypowiedzi frazami typu „i tu robię to i to”. 

Dobrze ci tego nie opowiem, scen. i reż. Anna Karasińska, Komuna Warszawa w Studio Teatrgalerii w Warszawie

Polityka 38.2019 (3228) z dnia 17.09.2019; Afisz. Premiery; s. 87
Oryginalny tytuł tekstu: "Trauma przechodnia"
Reklama