Wagę całości osłabia forma – staromodna, z dialogami jakby rodem z filmów klasy B czy C, za to traktująca się ze śmiertelną powagą.
Syryjski tandem, Mohammad Al Attar i Omar Abusaada, tworzy zaangażowane społecznie spektakle (ostatnio m.in. w berlińskiej Volksbühne), w których portretuje skomplikowaną syryjską rzeczywistość i ujawnia biznesowe i międzynarodowe kulisy wykrwawiającej kraj wojny. W przedstawieniu zrealizowanym w warszawskim Powszechnym przenoszą się w przyszłość, żeby w formie kryminału SF opowiedzieć o praniu mózgów fundowanym społeczeństwu przez władze.
Mohammad Al Attar, Damaszek 2045, reż. Omar Abusaada, Teatr Powszechny w Warszawie
Polityka
40.2019
(3230) z dnia 01.10.2019;
Afisz. Premiery;
s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Koszmar pamięci"