Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Teatr

Koszmar pamięci

Recenzja spektaklu: „Damaszek 2045”, reż. Omar Abusaada

„Damaszek 2045”, reż. Omar Abusaada „Damaszek 2045”, reż. Omar Abusaada Jacek Domiński / Reporter
Wagę całości osłabia forma – staromodna, z dialogami jakby rodem z filmów klasy B czy C, za to traktująca się ze śmiertelną powagą.

Syryjski tandem, Mohammad Al Attar i Omar Abusaada, tworzy zaangażowane społecznie spektakle (ostatnio m.in. w berlińskiej Volksbühne), w których portretuje skomplikowaną syryjską rzeczywistość i ujawnia biznesowe i międzynarodowe kulisy wykrwawiającej kraj wojny. W przedstawieniu zrealizowanym w warszawskim Powszechnym przenoszą się w przyszłość, żeby w formie kryminału SF opowiedzieć o praniu mózgów fundowanym społeczeństwu przez władze. 

Mohammad Al Attar, Damaszek 2045, reż. Omar Abusaada, Teatr Powszechny w Warszawie

Polityka 40.2019 (3230) z dnia 01.10.2019; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Koszmar pamięci"
Reklama