Katarzyna Kalwat i dramaturg Beniamin Bukowski znaleźli aktora, którego osobista historia rymuje się z historią Didiera Eribona: awansem społecznym z robotniczej biedy na intelektualne salony, z homoseksualizmem będącym zarazem piętnem i motorem. I Jacek Poniedziałek tworzy tutaj mocną, przejmującą rolę, a spektakl zyskuje wymiar osobistego świadectwa – pękniętej osobowości, poczucia niedopasowania. To niedopasowanie pokazane jest w sposób bardzo dosłowny. Profesor Eribon jest gościem programu typu talk-show, gdzie jego biografię i doświadczenie próbuje się brutalnie wtłoczyć w formaty: medialny i językowy. Język jest głównym bohaterem „Powrotu do Reims”, o niego toczy się walka i nim się walczy. Prowadzący talk-show, grani przez Yacine’a Zmita i Martę Malikowską (na Festiwalu Boska Komedia) i Jaśminę Polak (na premierze w Nowym Teatrze), próbują wymusić na swoim rozmówcy wejście w koleiny dyskursu lewicowo-akademickiego (słynny rozdarty habitus, wykluczenie itd.).
Powrót do Reims, na podstawie książki Didiera Eribona, reż. Katarzyna Kalwat, Nowy Teatr w Warszawie i Łaźnia Nowa w Krakowie