Teatr

Terapia dźwigiem

Recenzja spektaklu: „Maszyna”, reż. Jagoda Szelc

„Maszyna”, reż. Jagoda Szelc „Maszyna”, reż. Jagoda Szelc Natalia Kabanow
Odświeżające i dające do myślenia doświadczenie.

Jagoda Szelc jest autorką „Wieży. Jasnego dnia”, jednego z najciekawszych filmów, jakie powstały w Polsce w ostatnich latach. Z radością wręczyliśmy za niego młodej reżyserce w 2018 r. Paszport POLITYKI. Teatralny debiut Szelc jest równie oryginalny. Inspirowany „Kolonią karną” Franza Kafki scenariusz napisała razem z Martą Keil i aktorami, a głównym bohaterem dzieła jest... dźwig. Jako widzowie uczestniczymy w specjalnym pokazie pracy Panopa TK 6, zwanego Krosnem Dźwiękowym. „Niedawno odkryto, że jeśli przez określony czas będzie się naświetlać kogoś konkretną długością fali dźwiękowej oraz wibracją tej fali, to powoduje to różnego rodzaju modyfikacje jego zachowań.

Maszyna, reż. Jagoda Szelc, Teatr Polski w Bydgoszczy

Polityka 24.2021 (3316) z dnia 08.06.2021; Afisz. Premiery; s. 87
Oryginalny tytuł tekstu: "Terapia dźwigiem"
Reklama

Czytaj także

Ludzie i style

Wszechobecny Krzysztof Stanowski. Jak wyjaśnić ten fenomen?

Wyrósł najwyraźniej na pierwszego dziennikarza w Polsce, którego koniecznie trzeba przekonać do swoich racji. Bo można się ze Stanowskim nie zgadzać, ale „trzeba go szanować”.

Katarzyna Czajka-Kominiarczuk
13.06.2021