Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Piknik na koniec świata

Recenzja spektaklu: „Piknik pod Wiszącą Skałą”, reż. Lena Frankiewicz

„Piknik pod Wiszącą Skałą”, reż. Lena Frankiewicz „Piknik pod Wiszącą Skałą”, reż. Lena Frankiewicz Jacek Domiński / Reporter
Spektakl uwodzi majestatyczną scenografią, grą świateł i kostiumami.

W nowej adaptacji powieść Joan Lindsay, znana także z ekranizacji Petera Weira z 1975 r. – o tajemniczym zaginięciu uczennic z australijskiej pensji, po tym jak wybrały się z nauczycielkami na piknik pod malowniczą Wiszącą Skałę – do głosu dochodzą motywy najgłośniej dziś wybrzmiewające w debacie publicznej. Przede wszystkim rasizm i kolonializm – biały człowiek zniewalający, nie tylko w Australii, i cynicznie wykorzystujący, aż do unicestwienia, naturę i rdzennych mieszkańców podbijanych terenów.

Piknik pod Wiszącą Skałą, reż. Lena Frankiewicz, Teatr Narodowy w Warszawie

Polityka 24.2021 (3316) z dnia 08.06.2021; Afisz. Premiery; s. 87
Oryginalny tytuł tekstu: "Piknik na koniec świata"
Reklama