Teatr

Wujaszek Czechow

Recenzja spektaklu: „Komedia. Wujaszek Wania”, reż. Jędrzej Piaskowski

„Komedia. Wujaszek Wania”, reż. Jędrzej Piaskowski „Komedia. Wujaszek Wania”, reż. Jędrzej Piaskowski Andrzej Grygiel / PAP
Reżyser Jędrzej Piaskowski i dramaturg Hubert Sulima wracają do Czechowa.

Reżyser Jędrzej Piaskowski i dramaturg Hubert Sulima wracają do Czechowa. Wystawione w lubelskim Osterwie „Trzy siostry” działy się już po „dobrej zmianie”, nie tylko w domu Prozorowów. Rządy nad niemrawą familią sprawowała z rozmachem Natasza, a tematem była przemoc – przede wszystkim siła narzuconych, anachronicznych konwencji. Spektakl był rysowany grubą kreską, w pamięci zostawał klimat szkolnej akademii, olbrzymi, tańczący samowar czy odgrywane co chwila „Boże, chroń cara”. Sosnowiecki „Wujaszek Wania”, z podkreśloną w tytule komediowością, to też opowieść o konwencji i schemacie.

Anton Czechow, Komedia. Wujaszek Wania, reż. Jędrzej Piaskowski, Teatr Zagłębia w Sosnowcu

Polityka 26.2021 (3318) z dnia 22.06.2021; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Wujaszek Czechow"
Reklama

Czytaj także

Kultura

„Zielony rycerz. Green Knight”: filmowy powrót do mitycznej Brytanii

W filmie „Zielony rycerz. Green Knight” Davida Lowery’ego oglądamy Króla Artura i jego rycerzy Okrągłego Stołu. Znowu. Co takiego tkwi w legendach arturiańskich, że współczesna kultura regularnie do nich wraca?

Marcin Zwierzchowski
27.07.2021