Choreografki z rozmachem
Recenzja spektaklu: „Exodus/Bieguni-Harnasie”, chor. Anna Hop i Izadora Weiss
Trochę dziwnie to wygląda w czasach pandemii – w obu baletach składających się na najnowszy spektakl Polskiego Baletu Narodowego w Operze Narodowej występują istne tłumy ludzi: corps de balet, chór w pełnym składzie, a w kanale wielka orkiestra, niezbędna do wykonania dzieł Wojciecha Kilara i Karola Szymanowskiego. Trzeba powiedzieć, że obie choreografki znakomicie tłumami na scenie operują, choć nie brak w tych realizacjach także bardziej kameralnych dramatów. Anna Hop wykorzystała „Exodus”, pierwszą i trzecią część II Koncertu fortepianowego i „Bogurodzicę” Kilara; wraz z Małgorzatą Szabłowską, autorką scenografii i świateł, stworzyły niezwykłą plastycznie i choreograficznie wizję z użyciem rozmaitych efektów specjalnych.
Exodus/Bieguni-Harnasie, choreografia Anna Hop i Izadora Weiss, Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie