Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Teatr

Pozorny triumf zła

Recenzja spektaklu: „L’incoronazione di Poppea”, reż. Natalia Babińska

„L’incoronazione di Poppea”, reż. Natalia Babińska „L’incoronazione di Poppea”, reż. Natalia Babińska Kinga Karpati, Daniel Zarewicz
Polska Opera Królewska ma ostatnio dobrą passę: to jej kolejna udana premiera.

Polska Opera Królewska ma ostatnio dobrą passę: to jej kolejna udana premiera. Młoda reżyserka stworzyła spektakl spójny, subtelnie rozmieszczając akcenty. Treść ostatniej opery Monteverdiego, zwłaszcza w połączeniu z piękną, zmysłową muzyką (muzykolodzy twierdzą, że niektóre fragmenty są autorstwa jego uczniów), budzi protest: z kilkorga głównych charakterów każdy ma coś na sumieniu lub zamierza mieć, a wygrywają najbardziej w tym towarzystwie amoralni: Poppea i Neron.

Claudio Monteverdi, L’incoronazione di Poppea, reż. Natalia Babińska, Polska Opera Królewska w Warszawie

Polityka 12.2022 (3355) z dnia 15.03.2022; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Pozorny triumf zła"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >