Pozorny triumf zła
Recenzja spektaklu: „L’incoronazione di Poppea”, reż. Natalia Babińska
15 marca 2022
Polska Opera Królewska ma ostatnio dobrą passę: to jej kolejna udana premiera.
Polska Opera Królewska ma ostatnio dobrą passę: to jej kolejna udana premiera. Młoda reżyserka stworzyła spektakl spójny, subtelnie rozmieszczając akcenty. Treść ostatniej opery Monteverdiego, zwłaszcza w połączeniu z piękną, zmysłową muzyką (muzykolodzy twierdzą, że niektóre fragmenty są autorstwa jego uczniów), budzi protest: z kilkorga głównych charakterów każdy ma coś na sumieniu lub zamierza mieć, a wygrywają najbardziej w tym towarzystwie amoralni: Poppea i Neron.
Claudio Monteverdi, L’incoronazione di Poppea, reż. Natalia Babińska, Polska Opera Królewska w Warszawie
Polityka
12.2022
(3355) z dnia 15.03.2022;
Afisz. Premiery;
s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Pozorny triumf zła"