Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Mocny środek

Recenzja spektaklu: „Czas porzucenia”, reż. Weronika Szczawińska

„Czas porzucenia”, reż. Weronika Szczawińska „Czas porzucenia”, reż. Weronika Szczawińska Tomasz Waszczuk / PAP
Teatr środka w mocnym wydaniu.

Po brawurowym zmieszczeniu w jednym, niespełna dwugodzinnym spektaklu czterech tomów słynnego neapolitańskiego cyklu powieściowego „Genialna przyjaciółka” (Wrocławski Teatr Współczesny, 2018 r.) Weronika Szczawińska i dramaturg Piotr Wawer jr wracają do prozy Eleny Ferrante. „Czas porzucenia” liczy jedynie 290 stron, więc tym razem zadanie było łatwiejsze, a zrealizowany w olsztyńskim Jaraczu spektakl jest odpowiednio krótszy. Gustaw z „Dziadów” potrzebował trzech godzin, by opowiedzieć o swojej nieszczęśliwej miłości, głównej bohaterce spektaklu, 40-latce porzuconej przez męża dla młodszej kobiety po 15 latach małżeństwa.

Czas porzucenia, według powieści Eleny Ferrante, reż. Weronika Szczawińska, Teatr im. Jaracza w Olsztynie

Polityka 23.2022 (3366) z dnia 31.05.2022; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Mocny środek"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >